MS Roald Amundsen: první výletní loď s hybridním pohonem

Oblíbené téma snižování emisí CO2 se kromě suchozemské a vzdušné dopravy dotklo také vodních hladin. První vlaštovkou z řad výletních lodí je MS Roald Amundsen s hybridním pohonem od norské lodní společnosti Hurtigruten, která v následujících letech plánuje vyrobit další dvě lodě se stejnou revoluční technologií.


Snížení emisí CO2 až o 20 procent

Novinka spočívá v možnosti přepnutí na elektrický pohon, který v kombinaci s důmyslnou konstrukcí trupu a účinným využitím elektřiny na palubě dokáže snížit spotřebu paliva a emise CO2 až o 20 procent.

Norská společnost tak začíná psát novou kapitolu o elektrických pohonech velkých lodí, která odlehčí přírodě a přinese zcela nový zážitek z cestování po vodní hladině. Přepnutí na elektrický pohon totiž povede k tiché plavbě, při které cestující mohou vnímat pouze zvuky přírody a zažít tak na velké výletní lodi něco dosud nepředstavitelného.

Loď MS Roald Amundsen je navržena pro plavbu do nejvzdálenějších koutů světa včetně Antarktidy a Arktidy, a proto je pojmenování po norském badateli, který jako první dosáhl jižního pólu, naprosto trefné.


Špičkové věděcké centrum i luxusní apartmány

Oficiálně první plavba tohoto revolučního plavidla byla uskutečněna 2. července letošního roku z norského města Tromsø do Hamburku. Původní plán dokončení tak nabral roční zpoždění, které je přičítáno náročnosti projektu. Bohužel se toto zpoždění promítne také na výrobě dvou sesterských lodí, které mají spatřit světlo světa v letech 2020 a 2021.

Interiér plavidla tvoří převážně přírodní materiály a polovina kajut má vlastní balkon. Nejluxusnější apartmány nabízejí také venkovní vířivku a nádherné výhledy. MS Roald Amundsen se může pyšnit také špičkovým vědeckým centrem, a tak bude každá plavba doplněna o experty z oboru mořské biologie, geologie a životního prostředí. Na palubě také najdete konferenční místnost, knihovnu nebo tři restaurace.